Monday, February 9, 2009

...JAMBATAN USANG...


Jambatan usang satu-satunya laluan
Haruskah aku terus melangkah
Di seberang sanakah cahaya itu
Aku masih buntu
Masih tidak tahu



Tidak pasti kurang yakin
Namun aku perlu mencuba
Apa yang akan berlaku
Seminit yang datang
Bukan ciptaanku
Aku kurang pasti



Masa terus berlalu
Jambatan usang masih di situ
Masa semakin suntuk
Mata dewa mulai tenggelam
Aku tetap buntu
Haruskah aku terus melangkah
Tanpa rasa ragu

Ya! Aku harus teruskan
Bisikan itu aku jadikan
Bekalan bila aku meniti nanti
Bisikan itu hembusan keyakinan
InsyaAllah aku sampai di situ...









2 comments:

Anonymous said...

bukan seminit yg datang tapi sesaat yg datang bukan ciptaan ku,,,melangkahlah jgn ragu2,aku ada diseberang sana menunggu.

Anonymous said...

you're one talented girl with lots positive message in your art that could be useful to community. would you be interested to reveal your talent to malaysia by being our buskers yang kami sebenarnay nak jadikan penasihat secara muzikal? u got what i mean? performing at the street every where around malaysia like a tour but we will pay everything and your got your comission too.this is for concept 1 MALAYSIA by our prime minister! call me at : 0163959903 if you're interested!